Als ondernemer krijg je in ieder geval te maken met de inkomstenbelasting, in de meeste gevallen met de BTW en heb je personeel ook met de loonbelasting. Wij regelen voor je, dat dit op tijd gebeurt.
BTW
BTW is de belasting, die je in de meeste gevallen dient te berekenen over de diensten of goederen, die je aan je klanten levert. De BTW, die je bij je klanten hebt geïncasseerd, dien je per maand, kwartaal of jaar aan de belastingdienst af te dragen. Wat je zelf aan zakelijke kosten hebt betaald mag je hierop in mindering brengen.
Er zijn diverse regelingen voor de BTW, zoals voordeel voor kleine ondernemers. Wij zorgen, dat dit op de juiste manier wordt aangegeven.
Inkomstenbelasting
Na afloop van het kalenderjaar wil de belastingdienst graag weten hoeveel winst je hebt gemaakt. Normaal gesproken moet dat vóór 1 april gebeuren. Wij kunnen eventueel hier uitstel voor vragen.
Als het jaar voorbij is, maken wij de balans en winst- en verliesrekening op. Vervolgens kan je aangifte en die van je fiscale partner (indien aanwezig) opgemaakt worden.
Als ondernemer kun je genieten van een aantal belastingvoordelen, zoals starters- en zelfstandigenaftrek en de MKB vrijstelling. Deze worden, als je er recht op hebt, allemmaal in de aangifte verwerkt.
Aangifte loonheffingen
Als je bedrijf personeel aanneemt, moeten maandelijks belasting en sociale lasten worden afgedragen. Wij kunnen voor de loonstroken en tijdige afdracht zorgen.